
4 підказки як ефективно провести розхламлення
Розхламлення трудоємкий і здається нескінченний процес…
Щось таке ви звикли думати і чути?
Для когось то і є правда, але якщо виконувати все послідовно, а не кидатись в “омут з головою”, то все набагато простіше!
Пропоную вам спробувати і закладаюсь в кінці статті ви подумаєте “ну так, логічно”! А після втілення підказок в дії, скажете собі “чорт, чого я не робила так раніше”
Перевіримо? 😉
– Не старайтесь впорядкувати те, що варто викинути –
Як часто я чую на початку різних курсів, чого б вони не стосувались:
Спочатку наведіть порядок, а потім беріться за наш курс! Розкладіть всі речі гарно по поличкам, щоб нічого не муляло очі, повитирайте з них пил і грязюку і робота помчиться семимильними кроками.
Але ні! Люди добрі, коли на роботі стіл завалений сотнями паперів, вдома з шаф вивалюється одяг, а на кухні все приладдя не влазить і перекочовує в комору “на чорний день” – вам треба думати не про порядок…
Вам треба зробити крок назад, побачити цей хаос, реально усвідомити та трошки злякатись. Потім прийти в себе і рішуче викинути до чорта чверть, якщо не більше речей!
Тому, що те, що ви називаєте “прибиранням” насправді є розпихуванням непотрібних речей по закуткам, коморам та гаражам, бо в шафу вже НЕ лізе. Ця спроба наведення чистоти і порядку – пуста трата часу на лікування симптомів, бо через місяць все починається знову
А якщо ви вирішите переїхати… Ви колись думали, що як вам доведеться мігрувати в інше місто чи ще краще – в іншу країну? Оооо, це дало б вам прозріння і реальну картину. Бо ви навіть не уявляєте яким об’ємом речей насправді володієте… Не уявляєте
Кожна думка типу “а що як згодиться”, “вдягну, коли схудну наступного літа”, “хай ще полежить” – робить з вашого дому впорядковане звалище. І поки не буде винесено хоча б все надщербнуте, ніколи не використане, поламане, забуте, непотрібне нікому взагалі – симптоми будуть наздоганяти вас з вражаючою періодичністю…
Тому якщо прагнете порядку – проведіть цілий день за розхламленням! Влаштуйте це як гру з дітьми, залучіть всю сім’ю і відчуйте радість від спільної корисної справи. Хай кожен зробить свій вклад у ваш ідеальний дім!
чим менше речей ми маємо, тим легше за ними доглядати і тримати їх в порядку!
– Приділіть один-два цілих дні, але зробіть це швидко! –

Комусь траплялась порада, прибирайте по 5 речей в день і скоро ви відчуєте, що … ?
Мені так І навіть в деяких випусках the minimalists пропонують гру – розхламлення за 30 днів. Суть в тому щоб кожен наступний день викидати речей вдвічі більше ніж вчора. І за місяць ви дійсно винесете багацько речей… Але!
Навіщо розтягувати на місяць те, що можна зробити за вихідні? Я не ро-зу-мі-ю…
В такому підході все погано!
Чому? Бо:
- витрачається набагато більше часу
- не відчувається глобальний результат
- немає очікуваного задоволення і полегшення
- від цього падає мотивація і бажання продовжувати, після чого завдання забувається
- час від часу згадується і починається самоїдство “а я ж почав, обіцяв собі і не закінчив, знову так, я не можу довести справу до кінця” і панєслась…
Результат: ні порядку, ні спокою. То ж заради своїх нервових клітин
Якщо прийняли рішення, що пора навести лад – обговоріть це з сім’єю або заплануйте самостійно, виділіть цілий день чи два і подолайте звіра за один раз!
Хоча не такий він і страшний. Але це розуміння приходить лиш в процесі. І я з радістю допоможу вам – тільки гукніть, так-так, я не шуткую
Можу словом надихнути, а можу і ділом підтримати!
Насправді, давно вже існує така професія – організатор простору! Він проходить сертифікацію і навчання, допомагає не тільки позбутись зайвих речей, а й створити цілу систему зручного зберігання саме під ваші звички і потреби.
– Розбирайте речі не по місцю, а по категоріях –

Незрозуміло!? Пояснюю все на пальцях
Так склалось, що за звичкою ми беремось до розхламлення за схемою прибирання – ділимо простір по місцю: спальня, кухня, ванна. А варто по категоріях: одяг, документи, косметика та ін.
Підступність методу “по місцю” в тому, що одяг зберігається не тільки в кімнаті, а в коморі, дитячій, частково в ванній і висить біля вхідних дверей. І так з усім
Щоб не оминути свої “скарби” 10-річної давності – варто всі, так ВСІ! елементи категорії зібрати в одному місці! Ви маєте побачити ВСЕ разом і усвідомити об’єм катастрофи!
І після цього почати процедуру “казнить нельзя помиловать”, відібрати улюблене і складати в пакет те, що поїде на смітник, переробку та благочинність
“Чомуу? Це ж “підірве” мою домівку!”
Якщо ця думка метнулась в голові, спокійно – я маю чим заперечити!
Згадайте чи у вас вже траплялось таке:
ви починаєте прибирати у всій кімнаті одночасно, перескакуєте з одного предмета на інший, забуваючи з чого почали. Часто не доводячи до кінця нічого! В кращому випадку щось та викидаєте, але все інше знов розсуваєте по старим коробкам і шафам.
Звідки я знаю? Бо не раз мій дім нагадував “підірване сховище”, коли я починала на кухні складати пакети, а через годину ловила себе в гардеробі за розкладанням інструментів
Знайомо? О, так!
перевага методу категорій:
ви концентруєтесь тільки на 1 елементі, наприклад – одяг і все! Так, все це буде валятись на підлозі, але поки ви не розбереться цей кавалок, ви навряд зможете перемкнутися на фотографії чи документи, бо БЛІН, У ВАС ВСЯ ПІДЛОГА ЗАВАЛЕНА, що ходити неможливо! А жити серед всього цього якось треба. Іншого виходу просто не лишається – то ж ви завчасно не даєте собі здатися
То ж оберіть одну категорію – одяг або ще вужче – зимній одяг, якщо речей дуже багато. Зберіть всі елементи з шаф, гардеробів, коробок, викладіть на підлогу і вперед!
І останнє, користуйтесь критерієм відбору “мені подобається ця річ, вона робить мене щасливішою”, а не просто “я не ношу це 2 роки, немодне”

– Головна ідея – залишати лише ті речі, що приносять радість –
Ті, в який я відчуваю себе щасливою людиною. І навіть, якщо всі довкола кричать викинь цю футболку, але тільки в ній я почуваю себе настільки комфортно, що ніякий новий домашній одяг не зможе зрівнятися і ніхто не відмовить мене – то чому ж, як не ній місце в щасливій домівці
Але з таким же завзяттям і впевненістю відмовляйтеся від речей, що не торкають ваше серце. Пролежуючи життя в темному закутку, вони нікому не приносять користі, дайте їм другий шанс на щасливе життя
Порядок це не набір правил, це стиль мислення і коли ми зрозуміємо, що достойні жити серед улюблених речей, необхідність в постійному прибиранні відпаде сама собою
Висновки:
- Не впорядковуй, що варто викинути
- Не затягуй. Чим швидше це закінчиться, тим більше задоволення ви відчуєте
- Категорії! визначайте свої!
- Як ви себе почуваєте вдягаючи цю річ – це єдиний критерій, яким варто міряти залишити її чи викинути! А не час, мода та інші!
А якщо в процесі знадобиться допомога – приходьте на #шафачеленд, там є конкретний план дій, розбитий на маленькі комфортні кроки!


Вам також може сподобатись

Капсульний гардероб
22.01.2019
Куди здати непотрібні речі, одяг та сортовану вторсировину в містах України
15.06.2019